BB SCUDERIA GIANNI
Teamové noviny č.1/2009
Rally BOHEMIA Historic Show
Bývalo zvykem, že jsem po
každém závodě napsal stručnou tiskovou zprávu o jeho
průběhu. Pak jsem však jeden závod vynechal, další nechtěl
psát, protože jsem ještě nenapsal o tom předchozím a už se
to vezlo. Psaní týmových novin nějak utichlo. Nikdo, kdo je
čítával, se tak nedozvěděl o mých startech v závodech do
vrchu s dvoulitrovým cliem, o kroužení na Mosteckém okruhu,
ani o dvou startech na Rallye Příbram. Jedna událost však
byla natolik silná, že jsem se o ní začal rozepisovat, až to
vydalo na nový článek. Účast na Rallye Bohemia Historic Show.
Už při startech na zmiňované Příbrami a Mostě byla Žába
středem pozornosti pana Kafky, který RBHS zajišťuje. Slovo
dalo slovo a byli jsme přijati. Čekala na nás soutěž s
nejkrásnějšími erzetami v Čechách, okořeněná více než
pětačtyřicetikilometrovým Návarovem, který měl být
nejdelší rychlostkou v historii České rally.
Po předchozím odstoupení v Příbrami pro poruchu převodovky
jsme měli dost práce s opravou. Plány nám ještě zkřížil
výlet na RALLYLEGEND do San Marina, takže auto bylo pohromadě
doslova v předvečer startu. Těžce jsme podcenili logistickou
přípravu. Po absolvování Příbrami jsem tak nějak počítal
s tím, že obě soutěže budou tak nějak podobný formát, že
vyrazíme ve čtvrtek ráno z domova a začneme trénovat. Nějak
jsem si nepovšiml, že hlavní objem tréninkových kilometrů
je už ve středu. Tento přehmat jsem sice zjistil včas, ale ve
středu jsem si čas už udělat nedokázal. Do Boleslavi jsme
tedy odjížděli ve čtvrtek ráno s tím, že to nějak musíme
všechno projet a aspoň se na vložky podívat. V tu chvíli by
mě ani ve snu nenapadlo, že nakonec stihneme všechny
rychlostky v pohodě projet třikrát a ještě nám zbyde
spousta volného času. Ale nepředbíhejme. Když mě cestou
poblíž Prahy zastihla na sjetých letních gumách sněhová
vánice, napadlo mě zavolat, jak to vypadá na trati. A už
začaly přicházet ty zprávy. Někdo v lese u Železného Brodu
uvízl ve sněhových závějích do půlnoci, jiný do 3 do
rána, někam se vůbec kvůli popadaným stromům nedalo dojet.
Okamžitě jsem začal vymýšlet, jak kam dopravit jaké gumy,
abychom byli vůbec schopni absolvovat. Na letňákách jsme
začali trénovat Vinec. Jednu ze dvou RZ, které byly v tu
chvíli sjízdné, následovala Sosnová a zbývala cesta na
sever na zkoušky pod sněhem. Před tou nás zachránilo
rozhodnutí ředitele soutěže. Vložky na Železnobrodsku byly
pro kalamitu zrušeny. Sice nás to mrzelo, ale na druhou stranu
se nám značně ulevilo. Nebyli jsme připraveni na podmínky,
které v těchto končinách vládly. Projeli jsme si tedy
ještě dvakrát Vinec a Sosnovou a přesunuli se v určeném
čase na Staroměstskou, která vedla mnohdy v protisměru
jednosměrkami, takže její najíždění muselo být
pořadatelem organizováno.
V pátek tedy nastala pohodička. Měli jsme napsáno a čekali
do odpoledne na technickou přejímku.Následoval přejezd rampy,
v tu chvíli docela ve stresu, protože původní časový
harmonogram neplatil a nový se vytvářel za pochodu. Takže
najednou jsme dostali informaci "Teď jeďte na rampu. Honem.
Hned". Následovalo čekání na tmu. Původně jsme měli
jet Staroměstskou jako první, naladit diváky na průjezd
pelotonu soudobých vozidel a poté druhým průjezdem etapu
uzavřít. Zasáhla však asociace jezdců s tím, že co kdyby
nějakému historiku praskla nějakýá hadice a vyteklý olej
znemožnil soudobým jezdcům odjet tuto jedinou RZ páteční
etapy, takže zahajovali soudobí a my historici pak jeli 2
průjezdy po sobě. V duchu jsem si říkal, "Kdyby tak
nějaká hadice praskla někomu z těch mistrů...."
Staroměstská se motá ulicemi Mladé Boleslavi a její start je
kousek od místa, kde úzká ulička ústí levou 6 přes
horizont na širokou hlavní. Měli jsme spoustu času a možnost
jít se dívat na to, jak má vypadat průjezd v místě, kudy za
hodinu pojedeme. Obě tovární fabie proletěly ve velkém stylu.
Kresta úplně jinou stopou, daleko klidněji, ale o nic pomaleji.
Na dalších a dalších autech bylo vidět, že rozdíly mezi
nejužší a tou širší špičkou jsou už na první pohled
propastné.
Vzhledem k tomu, že na start se postavilo pouhých 49 aut,
přišla brzy řada na nás. Hned na startu varování, že
úvodni esíčko je pod vodou a bahnem, tak ať tam nejančíme.
Začal jsem tedy s respektem. V esíčku byla opravdu silná
vrstva bláta vytahaného z krajnice a jet se zde muselo krokem.
Následovala rychlá pasáž s trojkovými a dvojkovými
zatáčkami. Prý celá naplno. Před první trojkou jsem si
zkusil jen trošku přibrzdit. Kola se okamžitě zablokovala a
auto bez změny rychlosti pokračovalo dál. V tu chvíli mě
opustily zbytky kuráže. Ve zbytku rychlostky jsem jel velmi
opatrně. Především před ostrými odbočeními na
křižovatkách jsem brzdil s velikým předstihem. Před
retardérem dokonce takovým stylem, že mi Honza mezi čtením
sdělil, že se za můj výkon stydí. Dojeli jsme do cíle na
náměstí. Dával jsem interwiew. Když jsem na první otázku
Hauerovi odpověděl, že to hodně klouzalo, ten se dal do
smíchu. Došlo mi, že jsem byl v tu chvíli asi padesátý, kdo
mu tuto informaci sdělil. Rychle na start druhého průjezdu. V
některých pasážích jsem si troufl více, jinde jel stejně
ostudně, jako v první jízdě. Opět interwiew na náměstí a
byli jsme v cíli první etapy. Měli jsme za sebou 10 místo
původně plánovaných 65 kilometrů.
Druhá etapa sestávala ze 2 průjezdů Vincem a kolečka v
Sosnové. Před námi se na trať vydaly opět soudobé vozy.
Když jsme odjížděli ze servisní zóny, první z nich do ní
právě přijížděly. Hänninen, Mikelsen, Kopecký. Kresta
nikde. Spekulujeme o jeho osudu. Později se dozvídáme, že
urazil kolo a nabral přes 2 minuty ztráty. Boj o titul se tím
rázem dramatizuje. Stáhnout na pár kilometrech 2 minuty nebude
nic snadného.
Startujeme do Vince. Opět s velkým respektem. Už před startem
jsme si vyslechli, jak tamní asfalt klouže, když namokne.
Zkouška je kombinací několika hodně rychlých úseků s
dvojkovými zatáčkami, opět prý naplno, a spousty serpentýn
v lese. S kopce do kopce, technické průjezdy vesnicemi. Za
jednou z nich na nás mávají diváci, abychom zpomalili. V
levé 6 je tam modrá stovka ve svodidlech. Přestože je to do
kopce, auto tu vůbec nechce zpomalovat. Tak to tu klouže. Jinde
zas přijíždím do levé 2. Raději opatrněji a najednou
chybí kus silnice. Místo ní je oranice, jak tam čtyřkolky
naházely krajnici. Rychlé úseky prodávám. Necítím se na
tomto povrchu vůbec jistě. Serpentýny prodávám. Auto se na
jedničku, dvojku bez plynu sune předkem ven ze silnice a nedá
se dělat nic, než čekat, až se u krajnice, kde už na asfaltu
není žádné bláto, chytne a budeme moci pokračovat. Ve
stopce dojíždíme 2 před námi startující auta. Jedeme na
start druhého průjezdu. Bláta je všude ještě mnohem víc. V
několika místech jedu tak pomalu, že mě Honza musí
popohánět. Poslední pravá 6. Kousek před cílem Tady
necháváme několik sekund. Pomalu na jedničku se sunu blátem.
Pěšky bych byl rychlejší, ale v autě je to maximum. Snad
pětikilometrovou rychlostí vykružujeme dlouhou zatáčku.
Ještě jedna levá a máme to za sebou. Následuje přejezd do
Sosnové. Z okruho zrovny vyjíždí Marcel. Prý to tam
strašně klouže, točil tam hodiny, při nichž přišel o 15.
místo. Chvíli sledujeme trápení posledních soudobých vozů
a jedeme na start. Trať je pojata jako paralelní jízda. Na
start si stoupáme v první dvojici společně s bílou stovkou,
kterou jsme na Vinci dojeli ve stopce. Sledujem systém startu se
semaforem, abychom věděli, jak startovat. Odjely poslední
fabie, řada je na nás. Startér začíná semafor sklízet. Po
chvíli na nás mávne, jako že máme jet. Asi na třetí
mávnutí, podpořené manuálním rozsvícením zelené na
semaforu se rozjíždíme. Do prvního levého vracáku brzdím
hodně brzy. Zas tolik to neklouže másledující 2 pravé
vyrovnávám smyk. V levé jdeme rovně. Pomáhám si ručkou.
Auto se přetočí a zastaví. Musím se znovu rozjíždět. mezi
bariéru z pneumatik se trefuji tak tak. Opět to jede rovně a
míjíme ji o vlásek. K mostu přijíždím raději na jedničku.
Vyhrabali jsme se do něj. Objíždím tribuny vnější stopu.
Opět mám co dělat, abych se trefil na nájezd na šotolinu.
Tam jedu hodně pomalu. Už jsem se naklouzal dost. Když
vyjíždíme ze šotoliny zpět na asfalt, bílá stovka
projíždí cílem. Zaostáváme za ní o ostudných 200 metrů.
Sklízím od Honzy další pokárání za předvedený výkon,
ale jsme v pořádku v cíli. Auto jsme prověřili v opravdu
náročných podmínkách a kromě nánosů bláta snad všude
kromě střechy mu nijak neublížili. Auto samotné se nám za
to odvděčilo bezchybným fungováním.
A jak nakonec dopadl souboj o titul? Ani bezchybný výkon a
třetí místo hned za oběma továrními fabiemi nestačil
Pechovi na celkové vítězství v šampionátu. Krestovi
stačilo 9. místo na to, aby o 3 body obrátil tabulku na svoji
stranu.
Teamové noviny ke stažení ve formátu pdf
č. 2/08 - 18.7.2008 - Další Běšiny
č. 5/07 - 18.7.2008 - Podzim 2007 v Běšinech
č. 1/08 - 5.6.2008 - Erzetka Tmaň
č. 4/07 - 5.6.2007 - Občas se i daří
č. 3/07 - 11.5.2007 - Historie se opakuje
č. 2/07 - 25.4.2007 - Křest pangejtem
č. 1/07 - 13.3.2007 - Sezóna 2007
č. 6/06 - 16.10.2006 - IC WEST historic Václavská rallye
č. 5/06 - 16.10.2006 - Září 2006 aneb 2 závody v jednom týdnu
č. 4/06 - 22.9.2006 - Zrezlé vzpomínky
č. 3/06 - 7.8.2006 - Zakletá Světlá
č. 2/06 - 2.6.2006 - Automobilový slalom pod Korábem ve Kdyni, jaro 2006
č. 1/06 - 16.5.2006 - Pozvánka na automobilový slalom pod Korábem ve Kdyni
č. 6/05 - 2.11.2005 - Podzim 2005, aneb poslední sraz Bez Fridexu
č. 5/05 - 11.10.2005 - Automobilový slalom pod Korábem ve Kdyni
č. 4/05 - 29.9.2005 - Pozvánka na automobilový slalom pod Korábem ve Kdyni
č. 3/05 - 24.6.2005 - Vítání léta 2005, klubová akce RKHA
Zvláštní vydání - 14.6.2005 - INACROATIADELTARALLYE
č. 2/05 - 31.5.2005 - Koráb, jaro 2005
č. 1/05 - 5.5.2005 - Podzim Jaro 2005, aneb jarní tání zlepší sání
č. 8/04 - 8.11.2004 - IV. Ic West historic Podbrdská rallye Sedliště
č. 7/04 - 11.10.2004 - Podzim 2004, aneb Poslední sraz bez fridexu
č. 6/04 - 4.10.2004 - Volný závod do Korábu
č. 5/04 - 23.9.2004 - Rallye Světlá 2004
č. 4/04 - 14.9.2004 - Pozvánka na Rallye Světlá
č. 3/04 - 9.5.2004 - Rallye Hořovice
č. 2/04 - 28.4.2004 - Automobilový slalom do Korábu
č. 1/04 - 13.4.2004 - Pozvánka na Automobilový slalom do Korábu